2015. október 31., szombat

Triplacsokis pite

Merem állítani,hogy ez a pite az egyik legfinomabb ,( ha nem A legfinomabb )csokis süti,amit valaha ettem! Én nagyon szeretem a csokoládét,képes vagyok egy táblányit elmajszolni csak úgy...
Ebben a pitében van kesernyés csokiíz,édes-fehércsokiíz,meg "sima" csokiíz. Gombóc Artúr is epekedne érte!
Sajnos itt is van negatív rész: sokáig tart az elkészítés.Én délután szoktam elkezdeni,mert így másnap délre az összes várakozási köztes idő letelik. Hangsúlyozom,nem nehéz,csak sokáig tart!






Hozzávalók:

8 dkg liszt
6,5 dkg porcukor
1/2 cs vanillincukor
7,5 dkg margarin
3 tojássárgája

Vajas krém:
12 dkg étcsokoládé
10 dkg porcukor
17 dkg margarin
1 tk vaníliakivonat
3 tojás

Csokoládékrémek:
8,5 dkg étcsokoládé
5 dl habtejszín
8,5 dkg fehér csokoládé
1 cs habfixáló

Tetejére étcsokoládé olvasztani.


Elkészítés:

Az alap hozzávalóit összedolgozzuk és 2 órára hűtőbe tesszük.



Előmelegítjük a sütőt 230 fokra.
A kinyújtott tésztát formába tesszük (én kapcsos kerek tortaformába szoktam) és dupla alufóliával letakarjuk.



8 percig sütjük,majd fólia nélkül további 6-8 percig.


Kihűtjük.

Következik a vajas krém.
A margarint felhabosítjuk a cukorral.



Hozzáadjuk az olvasztott csokit,vaníliát,tojásokat. Alaposan összekeverjük.



Ráöntjük a tésztára (ami a kapcsos formában marad) és minimum 5 órára hűtőbe tesszük!


A csokoládékat külön-külön felolvasztjuk 0,5-0,5 dl tejszínnel és lehűtjük.



A maradék tejszínt felverjük,elfelezzük és a csokikhoz keverjük.



A fehér csokihoz a habfixálót is belekeverjük!

A sütire először a fehér krémet kenjük,majd 15 percre a fagyasztóba tesszük!


A sötét krém következik rá és 20 perc a fagyasztóban!


Végül a tetejére csokimáz kerüljön.


Ezt a sütit türelmes sütisütőknek ajánlom! Tipikusan az a torta, ami sokáig készül, de két pillanat alatt elfogy! A siker garantált, de sajnos jelen esetben meg kell dolgozni érte!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése