2015. október 28., szerda

Csokoládés,mogyoróvajas keksz

Egy új alapanyagot próbáltam ki: a mogyoróvajat. Amikor kinyitottam az üveget, rögtön megéreztem a semmivel sem összetéveszthető földimogyoró illatot! 
Egy töltött keksz lett az első süti, de nem fogok itt megállni, mert beleszerettem a mogyoróvajba!


Hozzávalók:
1 1/2 csésze liszt
1/2 csésze kakaópor
1/2 tk szódabikarbóna
1/4 tk só
1/2 csésze kristálycukor
1/2 csésze barnacukor
1/2 csésze olvasztott margarin
1/4  csésze mogyoróvaj +6 tk
1 tk vaníliakivonat
1 tojás
6 tk  porcukor

Elkészítés:

Előmelegítjük a sütőt 190 fokra.
Összekeverjük a lisztet,kakaóport,szódabikarbónát,sót. Félre tesszük.


Összekeverjük a cukrokat,margarint,1/4 csésze mogyoróvajat.


Hozzáadjuk a tojást és a vaníliakivonatot.


A két keveréket összedolgozzuk.


Összegyúrjuk a porcukrot a 6 tk mogyoróvajjal.


Egy evőkanálnyi legyen egy gombóc mérete.



Közpébe az ujjunkkal mélyedést nyomunk.


A mélyedésbe teszünk a porcukros mogyoróvajból.


Én van amelyikbe tejcsoki darabot tettem.


Gombócokat gyúrunk belőlük és cukorba forgatjuk.


Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük és a nedves ujjunkkal kicsit lelapogatjuk.


7-9 perc alatt megsülnek. A tepsiben hagyjuk kihűlni!


A végeredmény: kívül ropogós,belül lágy keksz lett.
Én fele mennyiségből sütöttem,így lett két tepsinyi kekszem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése