2015. július 7., kedd

Vajbab

Anyuéknál idén vajbab invázió van a kertben, ebből én sem maradhattam ki.




Miután a fagyasztót elárasztottam egészben hagyott és vágott vajbabbal, rá kellett döbbennem, hogy még mindig van két nagy szatyor bab, ami feldolgozásra vár. Jöhetett a régi üvegbe eltevős módszer.
Először megpucoltam a babokat ( mindkét végét levágtam ), majd megmostam és megszárítottam őket.
Kábé öt literes fazékba feltettem főni 2 ek sóval és 2 tk nátrium-benzoáttal.


Félpuhára kell főzni. Utána leszűrtem a babokat és előzőleg fertőtlenített üvegekbe mertem. Kicsit hagyni kell állni, mert picit összébb esnek.


A levet átszűrtem és 1 ek 10 %-os ecettel besavanyítottam, majd a babokra mertem.


Rácsavaroztam a tetőket és mehettek aludni a takarók közé. Ilyen melegben kell nekik két nap, hogy kihűljenek. Utána mehetnek a spájz polcaira.

Kihasználtam a friss vajbab lehetőségét és rakott vajbabot is készítettem.


Hozzávalók:

40 dkg konyhakész vajbab
1 csésze rizs
30-40 dkg darált hús
kis darab bacon
1 fej vöröshagyma
1 húsleveskocka
só, bors,oregánó
reszelt sajt

Elkészítés:

A babot sós vízben megpároljuk, leszűrjük, félre tesszük.
A rizst 1-2 ek forró olajon megforgatjuk, majd másfélszeres vízzel és a leveskockával felengedjük és megpároljuk.
A hagymát felkockázzuk, olajon megfonnyasztjuk, hozzáadjuk a darált húst, sót, borsot, oregánót. A hús fehéredéséig pároljuk.
Jénaiba teszünk egy rész rizst, majd a húst ( levét is ), jöhet a bab, és csíkozott bacon.Újból ismételjük. Tetejére sajtot szórunk.
Előmelegített sütőben ( kb 180 fok) fél óra alatt rápirul a sajt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése