2015. július 7., kedd

DIY legging

Bemutatom, hogyan lehet egyszerűen legginget varrni úgy ,hogy nem vagy profi.



Először kell egy régi legging ,ami alapján elkészül az új.
Anyagot úgy kell választani ,hogy jól nyúljon és a kívánt nadrághossznál 10 cm-rel hosszabbat kell venni. Érdemes szabás előtt beavatni az anyagot. Én színes ruhák közé szoktam berakni a mosógépbe 40 fokon. Fontos viszont ,hogy ha nem vagy biztos benne ,hogy enged-e a színéből ,akkor inkább kézzel mosd ki !


Íme a meglévő nadrág. Az egyik szárát bújtassuk bele a  másikba ,mert így fogjuk körberajzolni.



Fektessük rá a papìrra és kábé 0,5-1 cm-rel nagyobban rajzoljuk körbe. ( nekem már a kivágott szabásminta van alatta,hogy jobban látszódjon )

Ennek a mintának csak az ülepét és a belső szárát kell majd varrni. Szabjunk ki két szárat ,ügyelve ,hogy tükörképek legyenek.


Kezdődhet a varrás!
Először az üleprészeket varrjuk össze. Én 3 szálas,úgynevezett lockkal varrtam,de sima varrással,majd akár cikkcakk tisztázással is lehet.



Következnek a szárak összevarrásai,úgy, mint az ülepnél.



Vegyél kábé 2 cm széles gumit, amit a derekadra próbálsz. Varrd össze cikkcakk öltéssel. Így rugalmas, de erős rögzítése lesz.



Tedd a színoldalra és varrd a derékrészre. Én lockkal dolgoztam,de ugyanúgy itt is lehet sima és cikk-cakk varrással is.



Fordítsuk be a fonákoldalra.


Hajtsunk rajta még egyet.


Rögzítsük le sima varrással négy helyen a derekát.


Már csak az alja felvarrása van vissza. Itt lehet különböző díszöltéseket használni.


Ha bármi kérdés merülne fel varrás közben, írj és segítek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése