2016. november 2., szerda

Sós karamelltorta

Ennek a tortának először a képét láttam (egyik kedves szomszédom,Évi készítette és mutatta meg), majd a nevét olvastam el, innentől egyértelmű volt, hogy elkérem a receptet is! Még sohasem készítettem sós-édes süteményt, de felülmúlta elképzeléseimet! Fantasztikus ízvilág! Na persze van hátránya is...ez egy végtelen ideig készülő torta! Az álljon neki, akinek ideje és türelme is van...




Hozzávalók:

Piskóta:

3 tojás
3 ek cukor
3 ek liszt
1 ek holland kakaópor
1 csipet só
1 kk szódabikarbóna

Lekvár:

3dl sárgabaracklekvár + 3-4 ek
1 cs zselatinpor (én 40 gr-osat használtam, de az eredeti receptben 1/2 cs dr Oetker zselatinfixet kér)
Reszelt narancshéj

Karamellkrém:

3 ek cukor
1/2 dl víz
1 ek liszt
3 ek tej + kb 1,5 dl
3 tojássárgája
5 dkg margarin
Sós mogyoró

Karamell mousse:

23 dkg cukor
8 dkg méz
13,5 dkg tej
13,5 dkg főző tejszín (1.)
5 tojássárgája
390 gr habtejszín (2.)
1 cs zselatinpor,40gr (az eredetiben 2 cs dr Oetker zselatinfixet kér)
1 cs habfixáló

Tetejére:

3-4 ek cukor
Főzőtejszín

Elkészítése:


Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.
A piskótát készítjük el először.
A tojássárgájákat habosítsuk fel a cukorral.


Adjuk hozzá a lisztet, kakaóport, szódabikarbónát, sót.


Végül keverjük bele a felvert tojásfehérje habot.
Sütőpapírral bélelt tortaformába öntjük. Én 20 cm-es formát használtam.


Kb 15 perc alatt megsül.


Amikor kihűlt, vízszintesen kettévágjuk.Az alsó lapot rakjuk majd vissza a formába.


Jön a lekváros rész.

A 3 dl lekvárt melegítsük fel.
Adjuk hozzá a narancshéjat és a zselatint.


Amikor már langyos, de nem kötött meg, öntsük a formába visszahelyezett alsó piskótalapra.
Tegyük dermedésig hűtőbe.


A felső piskótalap alját kenjük be a 3-4 ek lekvárral és a lekváros részt borítsuk a megdermedt másik lekvárra.



Következik a karamellkrém.

A cukrot pirítsuk sötétbarnára. (Igen, ugyanaz a lábas, de elmostam közben...:)  )


Adjuk hozzá a vizet és forraljuk fel.(pár pillanat alatt elolvad a karamellizált cukor a vízben, ne ijedjünk meg)


A lisztet a tejjel, tojássárgájával keverjük el.


Majd a langyos karamelles vizet keverjük hozzá és annyi tejet (kb 1,5 dl), amivel kb 4 dl masszát kapunk.


Gyenge tűzön sűrűre főzzük.


Amikor langyos, akkor belekeverjük a margarint.


Rákenjük a piskóta tetejére és megszórjuk durvára vágott sós mogyoróval. Hűtőbe tesszük.


Jöhet a mousse.

Melegítsük meg a tejet, tejszínt(1.) és mézet., majd forraljuk is fel.



Pirítsuk meg a cukrot.


Adjuk több adagban a cukorhoz a tejes elegyet.


Közben a tojássárgájákat kezdjük el habosítani.
Adjuk a 102 fokos (én annyit vártam,hogy ne bugyborékoljon, mivel nincs erre alkalmas hőmérőm)karamelles keveréket a sárgájákhoz és a zselésítőt is. Kihülésig keverjük.


Verjük fel a tejszínt(2.) a fixálóval.
Óvatosan keverjük a krémhez.


Öntsük a tortára és tegyük hűtőbe pár óra hosszára.A legjobb, ha egy éjszakára.


Dermedés után pirítsunk cukrot a tetejére.


Keverjünk bele kevés főzőtejszínt, majd díszítsük a torta tetejét.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése