2016. november 7., hétfő

Habkarika

Sütit sütöttem és megint maradt 3 tojásfehérjém. Úgy döntöttem "előre dolgozom" karácsonyra és kipróbálok egy habkarika receptet. A próba jól sikerült, már az ünnepi ízesítésen és színesítésen jár az agyam...




Hozzávalók:

 1 tojásfehérje
9 dkg porcukor
20 ml víz

Természetesen a tojásfehérje darabszámával sokszorosítandó.

Elkészítése:

Melegítsük elő a sütőt 40-50 fokra.
A tojásfehérjét a cukor felével habbá verjük.


A maradék cukrot a vízzel sziruppá főzzük. Vigyázzunk, hogy ne karamellizálljuk!


Belecsurgatjuk a habba és keményre verjük. (Igen, melegen!)



Nyomózsákba töltjük és karikákat formázunk sütőpapírral bélelt tepsibe. Amennyiben laposnak gondoljuk, nyomjunk rá még egy kört.


Kb 2 órát szárítjuk résnyire nyitvahagyott sütőajtóval kb 40-50 fokon. Érdemes másfél óra múlva ellenőrizni, nehogy túlsüljön.


Száraz helyen tároljuk, mert a párás levegő nem a barátja!

Megjegyzés:

Időközben kipróbáltam az ízesítést is: reszelt narancshéjat, majd kakaóport szórtam a habba és tovább vertem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése