2016. február 11., csütörtök

Gyümölcssel töltött kenyérpuding

Az előző receptem folytatása is lehetne...Tudniillik kicsit eltúloztam a kalács sütést és maradt majdnem egy egész. Félő volt,hogy kiszárad,ezért kerestem egy receptet,amiben felhasználhattam.


Hozzávalók:

Alsó réteg:
8 dkg margarin
12 dkg barnacukor
4 ek méz(lehet juharszirup is)
12 dkg dió (én megdaráltam,mert a tört diót nem szeretem)

A szendvicsekhez:
16 szelet kalács(vagy toastkenyér,vagy bármilyen szögletes kenyér)
6 dkg margarin
40 dkg gyümölcs(én almával készítettem el)

Öntet:
8 tojás
8 dkg kristálycukor
2 tk fahéj
4 dl habtejszín
2 tk vaníliaaroma

Tetejére:
6 dkg margarin
2 ek porcukor

Elkészítése:

Olvasszuk meg a margarint és keverjük el a barnacukorral és mézzel.


Öntsük egy 30x40 cm-es tepsibe egyenletesen.


Szórjuk rá a diót.


Vajazzuk meg a kalácsok(vagy kenyerek) egyik felét.


Egyik szeletre halmozzuk rá a gyümölcsöt,minimum 1 cm vastagon.


Fordítsuk rá a másik vajazott szeletet. Kész a szendvics.


Rakjuk a szendvicseket a tepsibe úgy,hogy ne fedjék egymást.
Elvághatjuk átlósan,vagy keresztbe a szendvicseket.


Verjük fel a tojásokat a cukorral és a fahéjjal.


Adjuk hozzá a tejszínt és a vaníliaaromát is.


Egyenletesen öntsük a szendvicsekre.


Olvasszuk meg a margarint és azt is csurgassuk a szendvicsek tetejére.


Alufóliával fedjük le és pihentessük fél órát. Közben melegítsük elő a sütőt 175 fokra.


Kb. 45 perc alatt megsül. Én fél óráig fólia alatt sütöttem,utána anélkül.


Tálaláskor szórjuk meg porcukorral.
Az én kalácsszeleteim nagyobbak,mint a bolti szögletes kenyér. Fél adagot készítettem kb 22x30-as tepsiben. Szerintem szilvával is szuper lehet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése