2017. április 13., csütörtök

Tojásgyűjtő tyúkos táska DIY

Pár éve készítettem a Praktika újságból (2012.március) egy tyúk formájú tojásgyűjtő táskát. Még mindig megvan és ebből lett a bonyodalom...A kicsi lánykám is szeretne egyet! Így újból előkerestem a mintát, de ezúttal filcből készült el.


Hozzávalók:

Az eredeti papírból készült, de én most a filc hozzávalóit ismertetem!

szürke filc,kb 45x65 cm
fehér filc kb 32x20 cm
fekete filc kb 10x20 cm
piros filc kb 10x10 cm
ragasztó
cérna,vagy fonal
olló,tű

Elkészítése:

Az alábbi rajzon található a szabásminta. (Mellé tettem egy vonalzót a méretek miatt.)



A testet 2x szabjuk ki a fejrésszel együtt szürkéből. A fejrész, szárny fehérből 2x. Taraj,csőr 2x pirosból. A szem akár lehet mozgó szem is. Itt fehér és fekete filcből van, mindkettőből 2x szabjunk.
A szárnyra szürke és fekete "tollvégek" kerültek. Mindegyikből 2x szabjunk. A faroknál csepp formájú tollminták vannak fehérből és feketéből, ezeket is párosan szabjuk.
A táska alja 32x11 cm szürke filcből van. A fülek 2x32 cm-esek fehérből.


Előszőr érdemes a testeket elkészíteni. Ragasszuk fel a szárnyra a végeket, a fejre a szemeket, a farokra a tollimitációt.


Miután minden megszáradt, jöhet a testre felragasztás.
A tarajt és csőrt is ragasszuk fel, mert azok a fej és test között lesznek!


Ragasszuk fel a fejet is.


Az alja csíkot vagdossuk be 1,5 cm mélyen.


Ragasszuk rá a testre. Hagyjuk megszáradni.



Miután mindkét oldalra felragasztottuk , hagyjuk megszáradni. Én úgy döntöttem, hogy megerősítem egy díszöltéssel, amit szürke hímzőfonnal varrtam.


A füleket kereszttel rögzítettem. A fejnél rejtve.


Itt látható az eredeti leírás, aki papírból szeretné elkészíteni.



Az alábbi linken egy másik tojásgyűjtő táskám leírását olvashatjátok.

http://sutiesmas.blogspot.hu/2016/03/tojasgyujto-taska-diy.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése