2016. december 4., vasárnap

Mézeskalács adventi naptár

Idén Apát is megleptük a fiammal egy adventi naptárral. A tészta sütése az én feladatom volt, de a dekorálás a fiamé. Nagyon jó program!


A tészta hozzávalói: (ez a tavaly közreadott jól bevált mézes receptem!)

Fél adagot sütöttem, így készült belőle egy házikó, ez a naptár és még 10-15 figura is.

25 dkg méz
1 cs mézeskalács fűszerkeverék
30 dkg margarin
3 tojás
25 dkg barnacukor
1 csipet só
3 tk szódabikarbóna
1 kg liszt

Máz:
1 közepes tojás fehérje
20 dkg porcukor
1 csipet só
1 ek étkezési keményítő
2-3 csepp citromlé

Elkészítése:

(Itt röviden ismertetem, mert a 2015.decemberi Mézeskalács receptnél részletes képi leírás van.)

A mézet a fűszerkeverékkel forraljuk fel.
Adjuk hozzá a margarint és olvadásig melegítsük.
Hűtsük ki !
A tojást a cukorral és sóval keverjük habosra.
A fele lisztet dolgozzuk bele.Gyúrjuk tésztává.
Öntsük a mézes keveréket bele és a maradék liszttel dolgozzuk össze.
Hűtőben tartsuk 3 órát.
Fél centiméteresre nyújtsuk ki.
Vágjunk belőle egy téglalapot, amit osszunk 24 részre. Én kb 12x18 cm téglalapot nyújtottam, így kb 3x3-as kockák lettek. Persze tetszés szerinti méret lehet.


175 fokon süssük sütőpapírral bélelt tepsiben 10 percig. Ne barnuljon meg! Hagyjunk távolságot közöttük, mert megnőnek sütés közben.

Máz elkészítése:
Verjük habnak fel a fehérjét.
A porcukrot, sót, keményítőt keverjük össze. A porcukor csomómentes legyen!
Adjuk a habhoz a fele keveréket és verjük 1-2 percig.
Majd a másik fele keveréket is adjuk hozzá és szintén verjük 1-2 percig.
Adjuk hozzá a citromlevet (ettől lesz fényes, én kihagytam) és forgassuk át a habbal.
Töltsük zacskóba, csipjük ki a csücskét és mehet a rajzolás.

Amikor kihültek a kockák, jöhet a díszítés.
Mi ehető gyöngyöt, dunakavicsot, csokicseppet, Smarties-t használtunk. Persze bármivel lehet, ami otthon van:dió, mogyoró, mandula, aszalt gyümölcs, stb.
A mázzal ragasztottuk fel.


A fiam nagyon élvezte a meglepetés készítését. Igazi gyerekes program!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése