2016. december 16., péntek

Karácsonyfadísz szódabikarbónából

Ismét egy újdonsággal próbálkoztam...Nekem ugyan nem lett magától olyan csillogós, mint amit igértek, de ezen könnyen segítettem egy kis csillámporral. Egyszerűen elkészíthető díszek, kifejezetten gyerekes program ! Jó ráhangolódás az ünnepekre és sokrétű a felhasználhatósága is: karácsonyfadísz, ajándékkisérő, adventi koszorú dísz,stb.



Hozzávalók:

2dl étkezési keményítő (kukorica, de fehér ! )
4dl szódabikarbóna
2,5 dl víz

Elkészítése:

Az összes hozzávalót beleöntjük egy lábosba.


Közepes lángon besűrítjük folytonos keverés mellett. (először minden elolvad, majd forr, végül sűrűsödik)


Azonnal zárható dobozba, vagy zacskóba töltjük és hagyjuk kihűlni.


Fél óra múlva, mikor már langyos volt, átgyúrtam.
Újból visszazártam és időhiány miatt két nap múlva folytattam...


Pár miliméteresre kinyújtjuk és tetszés szerint szaggatjuk. (Mintha sütit szaggatnánk...)
Ha fel szeretnénk akasztani, akkor ne felejtsünk lyukat fúrni bele, például hurkapálcikával!


Bevethetünk némi csillámport is...


...betűnyomót...


...fenyőtobozt mintanyomónak.


Legjobb rácson, papírtörlőn szárítani. Nekem nem volt :(
Ne tegyük radiátorra, sütőbe, stb. Levegőn hagyjuk megszáradni.
A neten azt olvastam 24 óra alatt megszárad, na ez nekem négy nap volt...:) Szóval türelem!


A széleit csiszoljuk meg, amikor megszáradtak, nehogy karcoljanak. Erre jó egy használt körömreszelő, de smirgli papír is.


Fűzzünk bele zsinórt, vagy szalagot és kész is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése