2015. november 20., péntek

Fenyőfa adventi naptár DIY

Adventi naptárat készítettem a kisfiamnak ( három éve...). Én lepődtem meg a legjobban, mikor kérték, hogy itt a blogban adjak hozzá leírást. Sajnos csak más papíron tudom megmutatni,de azért igyekszem pontos leírást adni.


24 db dobozt rejtenek az ablakok. Két oldalán Mikulás és Rénszarvas vigyáz a fára.



Tetejét csillag díszíti.


Hozzávalók:

4 nagyméretű zöld kétoldalú kartonpapír (70×50)
1-1 fehér, barna (kétféle), piros, fekete, citromsárga kétoldalú kartonpapír
Papírragasztó
Kétoldalú ragasztó
Tűzőkapocs
Olló,ceruza,vonalzó
Átlátszó öntapadós fólia
A számok dekorgumiból vannak,de bármilyen más szám is jó!

Elkészítése:

Először a fenyőt rajzoljuk rá az 50×70-es kartonra úgy, hogy kihasználjuk a papír teljes magasságát és szélességét is. Két darab kell.( én szabadkézi rajzot csináltam)
 Jelöljük rá az ablakok helyét ceruzával. Ezek 5×5 cm-es négyzetek. Legyen köztük 1,5 cm távolság. (Bárhova rájelölhetjük, a mi fenyőnkről is nézhető.)
Most érdemes átlátszó öntapadós fóliával bevonni, mert így tartósabb lesz.
A fák között 7 cm mély dobozok vannak.




Először kivágtam a dobozokat, majd meghajtottam őket, végül mindet összeragasztottam készre.
Füleket hagytam rajtuk, ezzel ragasztottam fel először az összeset a hátsó fára, majd kivágam az ablakokat és így könnyebb az első fához hozzárögzíteni. A rögzítés lehet papírragasztóval, vagy kétoldalú ragasztóval is. (Én még tűzőkapoccsal is rögzítettem a dobozok oldalát.)
Most jöhet a díszítés. A számokat én sorrendben helyeztem az ablakokra, de persze keverve is lehet.
A két oldalát díszítő figurák is lehetnek bármik.


A rénszarvas 35 cm magas. Először a fa konturját rajzoltam meg, ahhoz lett igazítva a rénszarvas. Az ablakképekhez hasonlóan először barnából kivágtam a testet, majd a többi színből is a részeit és ráragasztottam. (Fontos, hogy legyen kb 2cm-rel szélesebb a kész állat, hogy a fához lehessen rögzíteni ragasztással.) A felrögzítés előtt ezt is vonjuk be átlátszó fóliával, de a rögzítő fület ne!



A Télapó ugyanazzal a szisztémával készült, mint a rénszarvas.
Szintén 35 cm magas.


A tetején lévő csillag átmérője kb. 16 cm.

Tudom, hogy nehezebb így elkészíteni, hogy nincs alapos útmutató, de azért meg lehet csinálni!
Szívesen segítek, ha elakadtok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése