2015. november 24., kedd

Dobos rolád

Ezt a sütit a Nők lapja konyha újságban láttam meg és vasárnap meg is sütöttem. Mindig vannak fenntartásaim az "újságos receptekkel" szemben, de most kellemesen csalódtam.



Hozzávalók:

Piskóta:
4 tojás
8 dkg cukor
1 tk sütőpor
10 dkg liszt

Krém:
2 dl tej
10 dkg cukor
1/2 cs vaníliás pudingpor
15 dkg margarin
1 ek kakaópor
5 dkg étcsokoládé

Díszítés:
15 dkg kristálycukor

Elkészítés:

Előmelegítjük a sütőt 170 fokra.
A tojások fehérjét kemény habbá verjük a cukorral.
( nekem nem lett kemény, de így is működött a süti)



Hozzákeverjük a tojások sárgáját.


Végül a sütőporral elkevert lisztet is hozzáadjuk és sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük.


Kb 10 perc alatt megsül. Fontos, hogy ne süssük túl, mert repedni fog.


Borítsuk rá egy másik sütőpapírra, húzzuk le róla amin sült. Vágjunk le belőle egy kb 10 cm-es csíkot, ez lesz a tetején.


A krémhez a tejben főzzük meg a pudingpot a cukorral és hűtsük ki.
Keverjük bele a margarint, kakaóport és olvasztott csokit.


Kenjük meg a piskótát ( 2 ek krémet hagyjunk a tetejére későbbre), majd szorosan tekerjük fel. Sütőpapírba csomagolva a hűtőben dermesszük meg.


A cukrot karamellizáljuk meg és öntsük a piskótacsíkra. Gyorsan,zsiradékkal megkent késsel csíkozzuk fel és egyesével hajtsuk a roládra, amit előtte a félretett krémmel megkentünk.Na én itt voltam lassú, nekem töredezett a "dob".



A végeredmény esztétikája hagy kívánnivalót maga után, de az íze szuper.


Végül itt egy kép az újságból, hogy milyennek kéne lennie :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése