2015. szeptember 5., szombat

Kockás gesztenyekrémes torta

Kicsi lányunk keresztelőjére sütöttem ezt a tortát. Kockás lapokkal és tejszínes gesztenyekrémmel.


Hozzávalók:

7 db tojás
2 ek víz
9 ek kristálycukor
9 ek liszt
1/2 cs sütőpor

A fentiek még egyszer
+2 ek kakaópor
  1 ek étolaj

Krém:

50 dkg gesztenyemassza
2 dl tejszín
2 ek porcukor
15 dkg margarin

Csokimáz:

10 dkg tortabevonó

Elkészítés:

Előmelegítjük a sütőt kábé 175-180 fokra.
A fehér piskótával kezdjük.
Szétválasztjuk a tojásokat és a sárgáját a vízzel és cukorral jól összekeverjük.
Felverjük a fehérjéket habnak.
A sárgájához hozzákeverjük a lisztet és  sütőport. Kevés felvert habbal lazítjuk, majd a többi habot is beleforgatjuk. Normál tortaformában sütöttem úgy, hogy a forma aljába vágtam sütőpapírt. Kábé 40 perc alatt megsül, de végezzünk tűpróbát és inkább süssük tovább.


A kakaós torta is így készül, csak a sárgájához keverjük hozzá a kakaóport és az olajat.


Kihűtjük a tortákat, majd jöhet a " kockásítás ".
A tortákat vízszintesen elvágjuk. Így kapunk két fehér és két barna korongot. Mindegyikből kivágunk két-két gyűrűt, majd keverve újból összerakjuk.



Elkészítjük a gesztenyekrémet.
Először a margarint a porcukorral habosítjuk, majd a gesztenyemasszával összedolgozzuk.




Felverjük a tejszínt, majd ezzel lazítjuk a krémet.


Most már csak az összeállítás van hátra. Felváltva a lapokat egymásra tesszük úgy, hogy közé elosztjuk a krémet.


Tetejére tortabevonót olvasztottam és díszítettem egy kis cukorvirággal.



 Tipp:
Minnél több gyűrűt vágunk ki, annál látványosabb lesz a kockás hatás!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése