2015. szeptember 21., hétfő

Hintett rétes

Sok néven hallottam már ezt a sütit: szórt rétes, lusta túrós,stb. Egy biztos, gyorsan elkészül és nagyon finom! Ez egy igazi "egytálas " süti, vagyis elég hozzá egy tál is.


Hozzávalók:

30 dkg liszt
25 dkg kristálycukor
1/2 cs sütőpor
1/2 l tej
4 tojás
50 dkg túró
15 dkg margarin

izlés szerint még mazsola,reszelt citromhéj,vanillincukor

Elkészítése:

Előmelegítjük a sütőt 175 fokra.
10 dkg margarinnal kikenünk egy közepes tepsit. Ne ijedjetek meg,ha kicsit soknak tűnik a margarin,mert kell ennyi a süti alá!


Összekeverjük a lisztet,cukrot,sütőport.


A felét beleszorjuk egyenletesen a tepsibe.


Rámorzsoljuk a túrót,esetleg 1 cs vanillincukrot, reszelt citromhéjat is.


Rászórunk az előzőleg beáztatott mazsolát. Én csak a felébe szórtam,mert nem mindenki szereti nálunk a mazsolát.


Rászórjuk egyenletesen a lisztes keverék másik felét. Én ugyanabban a tálban a tojásokat elkevertem a tejjel. Ez az elegy is a tepsibe kerül,lehetőség szerint mindenhova.


A maradék margarint megolvasztottam és a tetejére csurgattam.


30-40 perc alatt sül meg. Akkor jó,ha a szélei barnulni kezdenek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése