2017. december 5., kedd

Egyszerű kötött gyerek mellény

Sok-sok éve rájöttünk arra, hogy a kötött mellénynél semmi sem melegíti fel jobban a kisgyereket. Eddig szerencsés voltam, mert a Dédi kötött a fiamnak, de most a kislányomnak már én próbálkoztam.
Összeszedtem itthon a maradék fonalakat és kitalálam a legegyszerűbb (és leggyorsabban) elkészülő mellény mintáját. :)


Hozzávalók:

 92-98-as mérethez kb egy teljes gombolyag összesen.

A szemszám 120.


Elkészítése:

Mérjük le a kívánt hosszt a gyereken hónalj alatt kb 2cm-ig oldalt, nekem ez 26 cm volt.
Először kötöttem egy téglalapot 26 cm magasságig, ez a mellény karnyílásáig tart. 
A minta nagyon egyszerű: 2 sima, 2 fordított. Ezzel egy nagyon rugalmas bordás mintázat érhető el. :)


Utána egy másik tűre, jelen esetben egy körkötő tűre rákötöttem a feléig.
A másik felet tovább kötöttem ugyanúgy, mint előtte 12 cm magasságig, ez a vállig tart.(Természetesen itt is mérjünk előtte.)



Amikor elértem a magasságot, láncszemekkel lezártam a kötést.



Elkészítettem a másik oldalt is egyforma magasságig. Itt azért érdemes sorokat számolni !
Ezt a kötést is lezártam, így az alábbi formát kaptam.


Először a vállrészeket varrtam össze kb 6 cm hosszan. Ezt én láncöltéssel tettem meg.


Végül a nyitott oldalát szintén összevarrtam láncöltéssel a másik oldal karnyílásáig. (Ez volt az a bizonyos 26 cm magasság. )


Itt meg már a boldog tulajdonoson. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése