2017. december 12., kedd

Császárzsemle

Szeretek itthon sütött kenyeret, zsemlét, kiflit készíteni, mert már az illatok is valami csodásak! Persze az sem utolsó szempont, hogy ezek adalékanyag mentesek!

Ezt a receptet Limara péksége oldalon találtam, itt az odavezető link:
http://www.limarapeksege.hu/search?q=cs%C3%A1sz%C3%A1rzsemle




Hozzávalók:

70 dkg BL 80 liszt (én itt most felesben készítettem sima BL 55 liszttel)
2 tk só
2,5 dl víz
2,2 dl tej
5 dkg vaj
1 tk cukor
2 dkg friss élesztő

Szezámmag,tojás a tetejére.

Elkészítése:

A folyékony hozzávalókkal kezdve minden alapanyagot beletettem a kenyérsütőbe. ( Természetesen az élesztő került felülre.)


Kb 1 óra 50 perc alatt megdagasztja és megkeleszti a gép. Én azért használom erre a kenyérsütőt, mert a dagasztás és kelesztés a "szabad ég alatt" ritkán vezetett jó eredményre. :)



Lisztezett deszkára borítottam, majd 12 db részre vágtam és gombócokat formáztam.10 perc pihentetés következett.


Rudakat sodortam a gombócokból, kb 15 cm hosszúakat. Pár percet pihentettem őket.


A rudakat lazán megcsomóztam, majd a végeket aláhajtottam.
Duplájára kelesztettem.
Előmelegítettem a sütőt 200 fokra.


Megkentem egész felvert tojással és megszórtam szezámmaggal.


Kb 25 perc alatt szép pirosra sültek.


A kifli csak a formázásban tér el. Háromszöget nyújtunk belőle, majd a széles felétől kezdve feltekerjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése