2017. június 6., kedd

Túrós sütemény

Vannak olyan sütemény receptjeim, amik évek óta megvannak, mert egyszer ettem belőle és elkértem a receptet. Aztán valami oknál fogva mégsem készítettem el itthon. Ez is egy ilyen recept ! Egy kolléganőmtől kaptam sok-sok évvel ezelőtt és ma volt a napja, hogy a hűtőben lévő túróból megsütöttem. Nem csalódtam, ugyanolyan finom, mint amilyenre emlékeztem !


Hozzávalók:

Tészta:
20 dkg porcukor
4 tojássárgája
1 dl olaj
1 dl tej
1/2 cs szalalkáli
pár csepp citromlé
4 tojásfehérje
30 dkg liszt

Krém:
25 dkg margarin
20 dkg porcukor
1 cs vanillincukor
2 ek tejföl
50 dkg túró

Tetejére porcukor.

Elkészítése:

Melegítsük elő a sütőt 175 fokra.
A tésztához a porcukrot, tojássárgájákat, olajat, tejet keverjük habosra.


Adjuk hozzá a szalalkálit, citromlevet.


Keverjük bele a habnak felvert tojásfehérjét.


Végül keverjük hozzá a lisztet is.


Sütőpapírral bélelt közepes tepsibe öntjük.


Kb 20 perc alatt szép aranybarnára sül, de ellenőrizzük tűpróbával a közepét!


Hűtsük ki, majd vágjuk ketté.


A krémhez keverjük habosra a porcukrot, margarint, vanillincukrot.
Adjuk hozzá a túrót és a tejfölt is.


Kenjük az alsó lapra a krémet.


Tegyük rá a felső lapot, majd szórjuk be porcukorral. Ennyi az egész! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése