2016. szeptember 2., péntek

Meglepetés linzer

Egy kiállítás megnyitójára sütöttem ezt a linzert. Mitől meglepetés? Attól, hogy az alsó korongok különböző ízüek: diós, kakaós, citromos, kókuszos és mandulaaromás.


Hozzávalók:

60 dkg liszt
40 dkg margarin
20 dkg porcukor
2 cs vanillincukor
2 tk sütőpor
2 tojássárgája
2 csipet só

+darált dió, kakaópor, kókuszreszelék,mandulaaroma, citromhéj,stb

Sárgabarack lekvár az összeragasztáshoz.

Elkészítése:

A lisztet keverjük el a sütőporral és morzsoljuk bele a margarint. Utána dolgozzuk bele a többi hozzávalót, amíg elválik a kezünktől.


Csomagoljuk folpackba és tegyük a hűtőbe legalább egy óra hosszat.
Vegyük ketté a tésztát, az egyiket tegyük vissza a hűtőbe.
Melegítsük elő a sütőt 175 fokra.
Azután nyújtsuk ki kb fél cm-esre és szaggassuk ki. Én most nem lyukas korongokat szaggattam, hanem teliket és virágnyomóval díszítettem.


Sütőpapírral bélelt tepsiba sorakoztatjuk.


Kb 10 perc alatt megsülnek.(a szélei pirosodni kezdenek)


A maradék tésztát kivesszük a hűtőből és annyi részre osztjuk, ahány ízt szeretnénk.


Egyesével ízesítsük és nyújtsuk,szaggassuk ki. Az ízesítésnél legyünk bátrak nyugodtan. Én egy-egy gombóchoz 2-3 tk-nyi darált diót, kókuszt,stb tettem.





Itt már a kihűlt korongok várják, hogy összeragasszam őket..


Azonnal fogyasztható, mert puhák (ellentétben a többi fajta linzerrel, amik csak másnapra puhulnak meg ) !


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése