2017. március 2., csütörtök

Pavlova-torta

Amikor a forgácsfánkot sütöttem megmaradt 6 tojásfehérjém. Gondoltam itt a jó alkalom kipróbálni a Pavlova-tortát. Valamiért mindig féltem megsütni, de fölöslegesen aggódtam! Nagyon egyszerű elkészíteni, látványos és szuper finom!





Hozzávalók:

4 tojásfehérje
1 csipet só
11 dkg kristálycukor
1 kk almaecet
1 kk vaníliaaroma
1 ek étkezési keményítő
11 dkg porcukor

Elkészítése:

Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.
Sütőpapírra rajzoljunk egy 22-24 cm átmérőjű kört, majd rajzzal lefele (úgyis átlátszik ) rakjuk egy sütőlapra.


A tojásfehérjéket a sóval verjük kemény habbá.


Adjuk hozzá a kristálycukrot, almaecetet, vaníliát. Addig verjük, amíg a cukor elolvad és kemény, fényes lesz a hab.


A keményítőt keverjük el a porcukorral és szitáljuk a habra, majd óvatosan keverjük bele.


A megrajzolt körbe halmozzuk bele a habot.


Tegyük a sütőbe, de VEGYÜK VISSZA A HŐFOKOT 140 FOKRA!
Gyakran nyitogassuk az ajtót, hog a pára távozhasson.
Kb 1-1,5 óra alatt megsül. Hagyjuk a sütőben teljesen kihűlni.


Beesik majd a közepe, de így a jó.


Halmozhatunk rá gyümölcsöt, lekvárt, tejszínhabot, ki mivel szereti. Én eper befőttet tettem rá, de eper lekvárral is kipróbáltuk és finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése