2016. július 6., szerda

Könnyű sajtos pogácsa

A könnyű tényleg igaz, de inkább süti formájú ez a sajtos pogácsa. Sajt reszelés, egy kis méricskélés, keverés-kavarás és kanállal adagolás...Próbáljátok ki, megéri!


Hozzávalók:

37,5 dkg liszt
2 tk borkénpor
1 tk szódabikarbóna
1 tk tengeri só
10 dkg margarin
7 dkg cheddar sajt
7 dkg kéksaj    -   én trappistát és füstölt sajtot használtam ezek helyett
2 villával felvert tojás
22,5 dkg tejföl
1,5 dl tej (lehet, hogy sok, ezért lassan adagoljuk)
5 dkg reszelt sajt a tetejére

Elkészítése:

Melegítsük elő a sütőt 220 fokra.
Keverjük el a lisztet, borként,szódabikarbónát,sót.



Morzsoljuk bele a margarint.


Nagy lyuku reszelőn reszeljük le a sajtokat.


Keverjük a lisztes elegyhez.


Adjuk hozzá a tojásokat.


A tejföl következik.


Végül a tej kerül bele. Vigyázzunk, hogy ne legyen nagyon híg a tészta. (Én kipróbáltam, hogy hagytam egy éjszakát a hűtőben állni a tésztát és így jobban kezelhető volt, mint a "friss" sütésnél.)


Adagoljunk evőkanálnyi gombócokat egy sütőpapírral bélelt tepsibe és szórjuk meg a tetejüket reszelt sajttal.


Kb 12-14 perc alatt megsülnek.


Ez a recept a "sütis gyilkosságos" sorozat 12. részéből van...:)

2 megjegyzés:

  1. Szia jöttem kötözködni :)))
    két kérdésem is van :)
    mi az a borkénpor? az a gyilkosos részhez kell?
    és tényleg 22,5 dgk tejföl kell hozzá???
    puszillak

    VálaszTörlés
  2. Tényleg az kell hozzá. Régen sütőpor helyett használták.(utána is olvastam a biztonság kedvéért sütés előtt). A tejföl dkg, de tényleg ennyi a puhasága miatt. A tejjel lehet csalni, ha mégis túl lágy, akkor liszttel keményíthető.
    Puszi

    VálaszTörlés