2020. november 29., vasárnap

Adventi kalendárium, mint egy kis falu

 


Idén új adventi naptárat készítettem a gyerekeimnek. A Pinteresten láttam meg egy hasonló naptárat, az adta az ötletet. Én szeretek papírral dolgozni, így kerestem házikó mintát, amit a saját méreteimre megterveztem. Mértem, vágtam, ragasztottam, dekoráltam és ez lett a végeredmény. (Mondjuk már most tudom, hogy mivel bővítem a dekorációkat rajta jövőre. :)  )

Elkészítése:

Szükség lesz:

nagy méretű kétoldalas kartonra ( nálam 2 szürke és 3 fekete fogyott el)

maradék csillámos dekorgumira

papírragasztóra,ollóra,ceruzára,vonalzóra,

24 számra

dekorációra (kis fenyőfák, jegesmedve, autó, hungarocell golyók,stb)

hóspray-re

Elkészítés menete:

1. A házikók alapja a lenti két sablon. Természetesen bármilyen színnel készíthető. Az elején én is kacérkodtam színes házakkal, de végül maradt a szürke-fekete kombináció.

Mindegyikből 24 darabot kivágunk és összeragasztunk.






2. A 24 számot én előre megszerkesztettem word dokumentumban kicsit különlegesebb betűtípussal és kinyomtattam, majd 1,5x1,5 cm-es négyzeteket vágtam belőle.
Ezeket ragasztottam a megszáradt házikók elejére.



3.A következő lépés az ajtók és ablakok felragasztása volt. Az alábbi méretekben készítettem el őket fehér és fekete csillámos dekorgumiból.




4. Megterveztem, hogyan férnek el a házikók. Így lett az alsó lap átmérője 36 cm, rajta 9 házikó. A következő szint átmérője 32 cm, 7 házikóval. A harmadik szint 26 cm átmérőjű és 5 ház van rajta. Végül felül 3 ház 20 cm átmérőjű korongon.
Fontos, hogy vastag kartonok legyenek, mert tartaniuk kell a szinteket.
Ráragasztottam a házikókat.






5. Minden szint közepére papírhengert ragasztottam. Ez a csalás, hiszen ez tartja valójában a szinteket.


6. Felragasztottam a dekorációkat, majd az egészet lefújtam hósprayvel. Hagytam megszáradni.


7. A szinteket a gurigák tartják, amiket beragasztóztam. A biztonság kedvéért még kétoldali ragasztóval is összefogattam 3 helyen.



Végül már csak a meglepetéseket kellett beletenni. :)






Az előző naptárak bejegyzéseit itt találjátok meg:

Angyalkás

http://sutiesmas.blogspot.com/2018/12/adventi-angyalkas-naptar-diy.html

Fenyőfa

http://sutiesmas.blogspot.com/2015/11/fenyofa-adventi-naptar-diy.html






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése