2018. október 8., hétfő

Diós linzer

Egy "régi-új" sütivel próbálkoztam. Azért régi,mert a Horváth Ilona szakácskönyvből van a recept, de még nem sütöttem meg soha... :) Nagyon finom lett, habár a teteje teljesen széttöredezett a felvágásnál. Nem tudom,hogy ilyennek kell-e lennie, mindenesetre az utolsó morzsáig elfogyott... :)


Hozzávalók:

10 dkg cukor
20 dkg margarin
30 dkg liszt
1 tojás
késhegynyi sütőpor
csipet só

Töltelék:
10 dkg lekvár (én sárgabarackot használtam)

3 tojásfehérje
15 dkg cukor
10 dkg dió
1 ek liszt
1 vanillincukor
1/2 citrom reszelt héja

Elkészítése:

Összegyúrjuk a tészta hozzávalóit.


Közepes méretű tepsibe nyújtjuk.


Félig megsütjük közepes lángon.


Melegen megkenjük a lekvárral.


A fehérjét a cukorral felverjük, majd beleforgatjuk a lisztet,apróra vágott diót,vanillincukrot,citromhéjat. Rákenjük a lekvárra.
Először csak szárítjuk, majd alacsony hőfokon megsütjük. Nekem kb 10 percet száradt a legalacsonyabb hőfokon,majd kb 30 percet sült kb 150 fokon.( Kukkantsunk a tészta alá,hogy meg tudjuk állapítani,hogy átsült-e.)


A teteje roppanós lesz, majd jön egy lágy rész, végül a tészta, de ilyennek kell lennie!


Melegen vágjuk fel. Nekem teljesen széttöredezett a teteje...(de mind elfogyott :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése