2018. szeptember 28., péntek

Mákos (diós) margaréta

Pinterest böngészése közben akadtam rá erre a sütire. Persze én kenyérsütő gépben kelesztettem és diós változatban is elkészítettem.
Ahol találtam: illeskriszkonyhaja.blogspot.hu/2012/11/makos-margareta.html?spref=pi&m=1


Hozzávalók: 10 darabhoz

35 dkg liszt
2 dkg friss élesztő
1,8 dl langyos tej
3,5 dkg cukor
1 felvert tojás fele
1/2 kk só
3,5 dkg margarin

Töltelék:

10 dkg darált mák
1 dl víz
6 dkg cukor
2 dkg zsemlemorzsa
 reszelt citromhéj
csipet só
csipet fahéj

10 dkg darált dió
0,5 dl tej
5 dkg cukor
reszelt citromhéj

Elkészítése:

A tészta hozzávalóit a kenyérsütő gépbe tesszük.Alul a nedves,felül a száraz hozzávalók. Hagyjuk, hogy végezze dolgát... :)


Íme a kelt tészta.


10 gombóccá válasszuk,


ötöt kinyújtunk kerek formává és elosztjuk rajtuk a diós tölteléket.


Összecsípjük őket.


A csípett féllel lefele ismét körré nyújtjuk.


Ollóval becsípkedjük.


Sütőpapíros tepsibe tesszük és egyet csavarva a bevágott részeken margarétát formázunk belőle. Így a töltelék felül lesz.


Megkenjük a felvert tojással és a közepébe szezámmagot szórunk.

 Ilyen a mákos töltelékes.


Hideg sütőbe tesszük és 180 fokon kb 20-25 perc alatt megsülnek szép pirosra.(Persze a második adag már a meleg sütőbe kerül, de azoknak meg volt idejük kint megkelni.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése